Wij hebben hier enkele veel voorkomende vragen op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via 030-799 0850.

Hoe kan ik mij bij Symphony aanmelden?

U kunt zich aanmelden door ons een bericht te sturen met daarin uw gegevens via onze contactpagina: zie hier.

Uw huisarts kan u verwijzen via zorgdomein.

U kunt aangemeld worden via uw arts, medisch specialist of bedrijfsarts, uw belangenbehartiger, advocaat, letselschadespecialist, arbeidsdeskundige of een HR medewerker via onze portal, zie hier.

Via ons telefoonnummer of via een email naar support@symphony.nl kunt u ook uw vraag stellen.

Heb ik een verwijzing nodig ?

Symphony biedt verschillende diensten aan. Het is belangrijk dat u een juiste verwijzing heeft voor medisch specialistische zorg (pijnrevalidatie) van uw huisarts, bedrijfsarts of medisch specialist bij het ziekenhuis.

Voor een letselschadetraject heeft u geen verwijzing van de arts nodig. U kunt zich aanmelden via de portal of u kunt dit laten doen door bijvoorbeeld uw huisarts, bedrijfsarts, belangenbehartiger, arbeidsdeskundige of advocaat.

Voor consulten bij de diëtist is een verwijzing van een (huis)arts zeer wenselijk, echter vanwege de directe toegankelijkheid van de diëtist is dit niet altijd verplicht.

Hoe snel kan ik een afspraak maken?

Symphony hanteert geen wachtlijst, en wil zo snel mogelijk de passende zorg leveren. Als wij in het bezit zijn van een verwijzing, nemen we contact met u op om de termijn van de start van het onderzoek en de behandeling met u te bespreken.

Wordt mijn behandeling vergoed?

Voor medisch specialistische zorg (pijnrevalidatie) geldt een volledige vergoeding van uw behandeling vanuit de basisverzekering. Dit is met uitzondering van het (eventueel resterende) eigen risico.

Een letselschadetraject bij Symphony is geen zorgtraject m.b.t. de zorgverzekering. De vergoeding geschiedt via de aansprakelijke partij, een werkgever of bijvoorbeeld het UWV.

Consulten bij de diëtist worden vergoed vanuit de basiszorgverzekering. Dit is met uitzondering van eventueel eigen risico. De vergoeding voor diëtetiek bestaat uit 3 behandeluren. Dit betekent dat meerdere consulten van de dieetbehandeling worden vergoed. Er zijn zorgverzekeraars die naast de standaardvergoeding diëtetiek ook hebben opgenomen in hun aanvullende pakketten. Let op: deze vergoeding geldt extra bovenop de 3 uur dieetbehandeling uit de basisverzekering. Raadpleeg altijd goed de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering voor uw individuele situatie. Er bestaan grote verschillen per zorgverzekeraar.

Welke zorgverzekering /polis is het meest geschikt?

De beste zorgverzekering is er één die goed is afgestemd op uw individuele situatie. Laat u goed informeren over het verschil tussen een naturapolis en een restitutiepolis (uw keuze vrijheid m.b.t. zorgverleners).

Mijn zorgverzekeraar geeft andere informatie over de vergoeding.

Het kan zijn dat de medewerker van de zorgverzekeraar niet helemaal op de hoogte is van de veranderingen rondom gecontracteerde en niet-gecontracteerde zorg. Om de juiste informatie te kunnen geven over vergoedingen kunt u het beste contact opnemen met één van onze consultants (via 030-799 0850). Zij zullen met u meekijken en hier meer duidelijkheid over geven.

Hoe lang moet ik wachten voor ik bij Symphony in traject kan?

Symphony heeft geen wachtlijst. We willen zo snel mogelijk de passende zorg leveren. Als wij in het bezit zijn van een verwijzing nemen we contact met u op om de termijn van het onderzoek en de start van behandeling met u te bespreken.

Gemiddeld kunt u binnen twee weken na aanmelding starten met uw traject.

Voor een consult bij de diëtist kunt u binnen enkele werkdagen terecht.

Ik heb verschillende verplichtingen. Wordt hier tijdens mijn traject rekening mee gehouden?

Met het inplannen van een traject proberen wij zoveel mogelijk rekening te houden met uw huidige verplichtingen en activiteiten. Wij doen zoveel mogelijk in overleg en in samenwerking met u. Dit neemt niet weg dat de behandeling bij Symphony intensief is en tijd vraagt. Geef bij het onderzoek goed aan hoe dit voor uw persoonlijke situatie is, dan proberen we altijd een oplossing te vinden.